FarmaProm podpowie, do których aptek się udać, dzięki sztucznej inteligencji i jakościowym danym
Dzięki danym rynkowym i uczeniu maszynowemu, aplikacja FarmaProm wskazuje przedstawicielom firm farmaceutycznych apteki wraz z określeniem potencjałów i szans na złożenie zamówienia. Rozwiązanie może usprawnić współpracę na linii producent farmaceutyczny – apteka.
Nowa funkcjonalność systemu transakcyjnego (SFA) FarmaProm nazywa się “Gdzie po Zamówienie”. Stanowi technologiczną odpowiedź na zmieniające się potrzeby i oczekiwania użytkowników.
Intuicyjna aplikacja i zaawansowana technologia
W oparciu o uczenie maszynowe i jakościowe dane z różnych źródeł, aplikacja mobilna FarmaProm sugeruje przedstawicielom najbardziej potencjałowe apteki oraz te, gdzie szansa na złożenie zamówienia jest największa.
Piotr Lewandowski, dyrektor działu analiz, konsultingu i efektywności FarmaProm, podkreśla, że funkcjonalność pomaga w zwiększeniu efektywności i wspiera przedstawicieli farmaceutycznych w podejmowaniu decyzji biznesowych. Tym samym FarmaProm odpowiada na rosnące potrzeby producentów leków.
– Mamy wiele lat doświadczeń płynących z integracji rynku farmaceutycznego i dostrzegamy zachodzące na nim zmiany. Dlatego podejmujemy działania w celu przygotowania dla klientów narzędzi opartych o uczenie maszynowe i zgromadzone, unikatowe źródła danych – mówi.
Do tej pory przedstawiciel przed wizytą w aptece powinien między innymi przejrzeć bieżące raporty z danymi terytorialnymi oraz innymi wskaźnikami, czy zaplanować, co chce sprzedać aptece z dokładnością do każdego SKU. Teraz, jeśli dysponuje mobilną wersją FarmaProm, nowa funkcjonalność podpowie mu, gdzie powinien się udać i jaka jest szansa na zrealizowanie zamówienia.
Każdego dnia w aplikacji pojawia się lista aptek, w których z dużym prawdopodobieństwem przedstawiciel zrealizuje zamówienie wraz z określeniem, czy potencjał apteki jest w pełni wykorzystywany. Jeśli szanse na zrealizowanie zamówienia w zaplanowanych do odwiedzenia aptekach są małe, aplikacja poinformuje użytkownika poprzez system ikon. W ten sposób FarmaProm umożliwia przedstawicielowi m.in. modyfikację planu dnia pracy.
Z perspektywy użytkownika rozwiązanie wygląda na proste i intuicyjne. Zbudowane jest jednak w oparciu o zaawansowane technologie.
Jak powszechnie wiadomo, o jakości sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, decydują dane, którymi są zasilane te technologie. W przypadku FarmaProm analizowane dane pochodzą z wielu źródeł, w tym z autorskich systemów SFA i CRM oraz baz aptek (firma współpracuje z blisko 200 producentami leków i wszystkimi hurtowniami farmaceutycznymi w Polsce – przyp. red.).
Do tego dochodzi 200 innych wskaźników, takich jak np. warunki meteorologiczne, otoczenie biznesowe, dane populacyjne czy precyzyjne dane wynikające z analiz geolokalizacyjnych.
Współpraca win-win
“Gdzie po Zamówienie”, dostępne w mobilnym systemie FarmaProm, może okazać się małą rewolucją we współpracy pomiędzy przedstawicielami a farmaceutami.
Po pierwsze, zmienia sposób planowania dnia pracy, a po drugie, podpowiada te apteki, które mają większy potencjał. W ten sposób minimalizuje się liczbę nieskutecznych wizyt i oszczędza czas. Plusy są widoczne również dla farmaceutów, którzy mogą skupiać się na pytaniach pacjentów, a nie mało efektywnej w danej chwili obsłudze handlowej.
Warto zaznaczyć, że każde nowe dane przepływające przez systemy FarmaProm, to swoisty “trening dla uczenia maszynowego”.
Jednak dopiero kombinacja danych z intuicyjną technologią i doświadczeniem przedstawicieli przynosi niesamowite efekty. Ludzki instynkt, empatia i umiejętność czytania między wierszami pozwalają zrozumieć subtelne niuanse, jak i realne potrzeby klientów. Dzięki temu nasz wirtualny asystent wspomaga pracę przedstawicieli, umożliwiając im podejmowanie optymalnych decyzji w dynamicznym i konkurencyjnym środowisku – zaznacza Lewandowski.