Jak CRM zwiększa efektywność przedstawicieli farmaceutycznych i medycznych?

Wizyty przedstawicieli aptecznych i medycznych stanowią jeden z najważniejszych aspektów w budowaniu relacji z farmaceutami i lekarzami. Pomagają w zwiększeniu świadomości na temat produktów i przekonaniu klientów do oferty. Skuteczność wizyt zależy jednak od kilku czynników, które warto analizować i optymalizować.

Kluczowe znaczenie wiedzy produktowej
Badania rynkowe pokazują, że wiedza na temat oferowanego produktu jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na skuteczność przedstawicieli. Mogą oni zdobywać tę wiedzę poprzez szkolenia, które zapewniają dostęp do najbardziej aktualnych i rzetelnych informacji.

Według dostępnych na rynku badań, 36% farmaceutów uważa, że rzadko otrzymują odpowiednią wiedzę na temat produktów od przedstawicieli*.

Aby ułatwić przedstawicielom dostęp do niezbędnych materiałów i przekazywać informacje do poszerzania kompetencji i doskonalenia umiejętności, stworzyliśmy e-learning w systemie FarmaProm. To narzędzie łączące w sobie dwa moduły: bibliotekę wiedzy oraz testy. Dodatkowo moduł testów umożliwia szybką i wygodną weryfikację wiedzy zespołu.

Właściwy sposób komunikacji
Ważnym aspektem jest również sposób dzielenia się wiedzą na temat produktów. Oznacza to, że skuteczność wizyt zależy od zdolności do przekazywania informacji w sposób zrozumiały i atrakcyjny. Moduły edukacyjne i dobrze zaprojektowane materiały multimedialne mogą być w tym zakresie nieocenione. Interaktywne prezentacje CLM, o których więcej przeczytacie tutaj, to doskonały sposób na przekazanie wiedzy lekarzom i farmaceutom. Pozwalają w interesujący sposób przedstawić kluczowe informacje o produkcie.

Profilowanie i targetowanie
Dzięki temu, że system pozwala zarówno targetować lekarzy, jak i dobierać ich pod kątem profilu (np. behawioralnego, czyli czy lekarz jest innowatorem, czy naśladowcą, jaki rodzaj interakcji preferuje), użytkownicy mają możliwość dotarcia z adekwatnym komunikatem. W obecnych czasach, kiedy do lekarzy dociera wiele osób, swój przekaz trzeba szczególnie dopasować, by być skutecznym. Nasza aplikacja pozwala przypisywać klientom określone targety, co ułatwia planowanie wizyt oraz dostosowanie ich częstotliwości i charakteru do konkretnej grupy odbiorców. Dane o klientach dostępne w systemie CRM aptecznym i medycznym (stale aktualizowana, wiarygodna baza lekarzy i aptek w Polsce) umożliwiają lepsze przygotowanie się do wizyty.

Wsparcie technologiczne
W świecie nowoczesnych technologii warto korzystać z rozwiązań wspierających efektywność wizyt przedstawicieli. Funkcjonalności systemu CRM takie jak planowanie wizyt, raportowanie efektów czy rozliczanie budżetów marketingowych pomagają skuteczniej zarządzać działaniami. Aplikacja Mobilna FarmaProm umożliwia dostęp do danych w czasie rzeczywistym, co pozwala dostosowywać działania do aktualnej sytuacji. To również oszczędność czasu przedstawiciela – wszystkie interakcje są raportowane na bieżąco. Więcej o mobilnych rozwiązaniach dla farmacji przeczytacie tutaj.

Nowoczesne narzędzia, takie jak CRM, pozwalają nie tylko na skuteczne planowanie wizyt i zarządzanie danymi, ale także na personalizację przekazu w oparciu o realne potrzeby lekarzy i farmaceutów. Dzięki temu przedstawiciele mogą działać bardziej efektywnie, budując długoterminowe relacje i zwiększając swoją skuteczność – komentuje Joanna Kuduk, właściciel produktów CRM i SFA FarmaProm.

Podsumowanie
Dobrze przygotowany przedstawiciel to klucz do skutecznej sprzedaży. Inwestowanie w wiedzę, odpowiednie narzędzia oraz personalizację komunikacji przekłada się na lepsze wyniki i większe zaufanie klientów. Wspierając przedstawicieli nowoczesnymi rozwiązaniami, można uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku. Wśród nich znajdują się narzędzia oparte na danych, w tym segmentacje aptecznesegmentacje lekarskie, tworzone przez ekspertów z działu analiz FarmaProm. Umożliwiają one precyzyjne dotarcie do najbardziej perspektywicznych aptek i lekarzy.

Podziel się!

Ta strona korzysta z ciasteczek. Jeżeli nie wyrażasz na nie zgody, możesz zmienić swoje preferencje w ustawieniach przeglądarki. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na użycie wszystkich ciasteczek i je akceptujesz. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce Prywatności.

Szczegóły