Optymalizacja procesu rozliczania rabatów udzielanych przez hurtownie
Efektywne zarządzanie operacjami finansowymi jest kluczowe dla utrzymania konkurencyjności. W kontekście branży farmaceutycznej, gdzie transakcje są liczne i złożone, optymalizacja procesów rozliczania rabatów może przynieść istotne korzyści.
Jednym z rozwiązań, które znacząco ułatwiają tę operację, jest usługa analizy porównawczej danych sprzedażowych, oferowana przez FarmaProm.
Konieczność efektywnego zarządzania dla producentów farmaceutycznych
W kontekście globalnej rywalizacji i dynamicznych zmian na rynku, firmy farmaceutyczne stoją przed wyzwaniami, którym muszą sprostać, aby utrzymać swoją pozycję rynkową. Efektywne zarządzanie operacjami, w tym skrupulatne rozliczanie rabatów, staje się kluczowym elementem strategii biznesowej tych korporacji. Usługa analizy porównawczej danych z hurtowni i systemu oferowana przez FarmaProm nie tylko pozwala na eliminację błędów i optymalizację rozliczeń / różnic pomiędzy danymi z hurtowni a systemem FarmaProm, ale umożliwia także skupienie się na innych aspektach działalności.
Zależy nam, aby dostarczać klientom narzędzia, które wspierają ich w podejmowaniu bardziej trafnych decyzji biznesowych – mówi Jacek Braziewicz, dyrektor ds. procesów integracji i aplikacji analitycznych w FarmaProm. Porównywanie i wychwytywanie rozbieżności między systemami to fundament efektywnego zarządzania danymi. Analiza pozwala nie tylko zidentyfikować problemy, takie jak brakujące zamówienia czy różnice w rabatach, ale także podejmować działania korygujące na czas. Nasze badania pokazują, że można zniwelować poziom rozbieżności z 30% do 1%. To przekłada się na ponoszenie realnych opłat, zweryfikowanych kwot rabatów, czyli płaci się za to, co należy się hurtowni – mówi Jacek Braziewicz.
Weryfikacja zamówień = eliminacja rozbieżności
Usługa rozliczania rabatów umożliwia weryfikację zamówień, uwzględniając rozbieżności zarówno w ilości, jak i wartości sprzedanych produktów. Dzięki analizie danych z różnych źródeł zgromadzonych w jednym miejscu użytkownicy mogą skrupulatnie porównywać zamówienia, identyfikować różnice w liczbie sprzedanych opakowań, a także analizować udzielone rabaty.
Dopasowane raporty
Kluczowym elementem usługi są raporty:
- po numerach zamówień = szczegółowa analiza rozliczeń promocji przedstawicielskich,
- dotyczące rozliczeń półek = szczegółowa analiza dedykowanych promocji dla poszczególnych sieci oraz analiza siatek rabatowych i przynależności aptek do sieci.
Dzięki nim użytkownicy mogą prowadzić szczegółowe rozliczenia z hurtowniami oraz dokładne analizy na poziomie aptek czy sieci aptek. Co istotne, raporty są dostępne również w ujęciu czasowym, umożliwiając monitorowanie zmian i wykrywanie niezgodności na przestrzeni kolejnych miesięcy.
Dlaczego warto skorzystać?
Usługa umożliwia porównywanie i wychwytywanie potencjalnych rozbieżności. Otrzymując raz w miesiącu czytelne raporty, użytkownicy mogą precyzyjnie analizować ewentualne rozbieżności i podejmować odpowiednie działania korygujące. Zakres analiz jest szeroki, obejmujący identyfikację zamówień nieuwzględnionych w systemach FarmaProm i hurtowni.
Korzystając z usługi, użytkownicy mogą liczyć na szereg korzyści. Ograniczenie liczby zamówień i podmiotów do weryfikacji, szczegółowe raporty w formie czytelnego podsumowania, analiza zwrotów oraz pełne wsparcie merytoryczne na każdym etapie współpracy, to tylko część zysków, jakie niesie ze sobą korzystanie z rozwiązania FarmaProm.
Optymalizacja procesów rozliczania rabatów w branży farmaceutycznej staje się coraz bardziej istotna w kontekście presji na poprawę zyskowności, konkurencji i rosnących wymagań rynku.
Przeczytaj więcej o usłudze rozliczania rabatów >>
FarmaProm może stanowić kluczowy element strategii operacyjnej dla firm działających w tym sektorze.
Źródło zdjęcia: https://www.pexels.com/pl-pl/zdjecie/rece-kalkulator-wskazywanie-pokazywanie-7433837/