Wpływ technologii mobilnych na efektywność pracy w sektorze farmaceutycznym
W dzisiejszym dynamicznym świecie technologia mobilna stała się nieodłącznym narzędziem w codziennej pracy. Firmy, starając się utrzymać konkurencyjność i zaspokoić rosnące potrzeby klientów, coraz częściej sięgają po mobilne rozwiązania.
Czy rzeczywiście przekładają się one na efektywności pracy? Badania wskazują, że istnieje wyraźny związek między technologią mobilną a wydajnością.
Jeszcze kilkanaście lat temu przedstawiciel, mimo swojego aktywnego trybu pracy, po południu był przykuty do komputera lub analogowych kartek papieru. Obecnie, wychodząc z domu, każdy z nas w pierwszej kolejności patrzy, czy ma komórkę, a dopiero potem klucze i dokumenty. Panta rhei – chciałoby się powiedzieć – mówi Adam Zawisz, dyrektor działu sprzedaży FarmaProm. Odpowiadamy na zmiany rynkowe, a czasem nawet je kreujemy.
Wprowadzenie rozwiązań mobilnych do pracy w branży farmaceutycznej przynosi liczne korzyści, które mają wpływ na zarówno pracowników, jak i klientów.
1. Efektywność
Wykorzystanie rozwiązań mobilnych w pracy (na przykład przedstawiciela aptecznego / medycznego) przyczynia się do zwiększenia efektywności zespołów i znacząco usprawnia raportowanie. Aplikacje mobilne umożliwiają pracownikom szybki dostęp do danych, raportów, a także komunikację z innymi członkami zespołu.
2. Elastyczność i dostępność
Jednym z kluczowych aspektów wpływu technologii mobilnych na efektywność pracy jest elastyczność i dostępność. Dzięki nim pracownicy mają możliwość pracy z dowolnego miejsca, co umożliwia łatwiejsze zarządzanie czasem oraz dostosowanie harmonogramu pracy do indywidualnych preferencji. Badania przeprowadzone przez American Psychological Association (APA)* wykazały, że elastyczne formy pracy, wspierane przez technologię mobilną, mogą przyczynić się do redukcji stresu związanego z pracą oraz zwiększenia zaangażowania zawodowego.
3. Zarządzanie łańcuchem dostaw
Technologie mobilne umożliwiają lepsze zarządzanie łańcuchem dostaw farmaceutycznych. Dzięki mobilnym aplikacjom, przedstawiciele farmaceutyczni mogą zarządzać zamówieniami w czasie rzeczywistym oraz monitorować stany magazynowe. To z kolei przekłada się na zwiększenie efektywności procesów logistycznych i minimalizację opóźnień w dostawach.
4. Edukacja lekarza i farmaceuty
Wprowadzenie technologii mobilnych umożliwia łatwiejszy dostęp do materiałów edukacyjnych. Moduł CLM (Closed Loop Marketing) w Aplikacji Mobilnej FarmaProm pozwala na stworzenie interaktywnych prezentacji, które można zaprezentować klientom podczas wizyty. Dzięki atrakcyjnej formie przekazu informacje o nowych i promowanych produktach są lepiej zapamiętywane. Narzędzie pozwala jednocześnie w sposób nienachalny zbierać informacje o przebiegu prezentacji i interesujących rozmówcę treściach. To dodatkowe źródło danych, by lepiej zarządzać relacjami z farmaceutami i lekarzami.
5. Automatyzacja i optymalizacja procesów
Technologia mobilna umożliwia automatyzację i optymalizację procesów biznesowych, co może znacznie zwiększyć efektywność pracy. Aplikacje mobilne, jak CRM lub SFA pozwalają pracownikom lepiej organizować swoją pracę oraz identyfikować obszary, które wymagają usprawnień. Aplikacja Mobilna FarmaProm to szybkie i łatwe składanie zamówień, śledzenie statusu zamówienia oraz raportowanie aktywności.
6. Projektowanie UX a intuicyjność i prostota rozwiązań
Coraz częściej, tworząc aplikacje mobilne, projektanci UX skupiają się na planowaniu interfejsów, które są łatwe w obsłudze i zrozumiałe dla użytkowników z różnymi poziomami umiejętności technicznych. Elementy takie jak klarowna nawigacja, kolorystyka, czytelne ikony i prosty układ mogą znacząco zwiększyć efektywność pracy. Na przykładzie Aplikacji Mobilnej FarmaProm – ważne jest także uwzględnienie specyficznych potrzeb i warunków pracy w sektorze farmaceutycznym, jak na przykład dostępność offline (synchronizacja wraz z dostępnością łącza z uwagi na lokalizację apteki). Dzięki takim ułatwieniom – praca przedstawicieli farmaceutycznych i medycznych jest łatwiejsza i bardziej efektywna.
7. Wsparcie innowacji
Technologia mobilna wspiera efektywną komunikację i kooperację w zespołach. Aplikacje umożliwiają szybką wymianę informacji, dzielenie się plikami i koordynację działań, nawet gdy członkowie zespołu znajdują się w różnych lokalizacjach geograficznych. Według badania przeprowadzonego przez McKinsey & Company**, organizacje, które wykorzystują narzędzia do komunikacji i współpracy, są bardziej skłonne do innowacji oraz osiągają lepsze wyniki finansowe.
Wykorzystanie technologii mobilnych w pracy ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia efektywności, poprawy obsługi klienta oraz lepszego zarządzania. Firmy farmaceutyczne, które inwestują w innowacyjne rozwiązania mobilne, mają szansę na uzyskanie przewagi konkurencyjnej oraz zaspokojenie rosnących oczekiwań klientów.
W FarmaProm tworzymy rozwiązania mobilne, również w oparciu o wykorzystanie sztucznej inteligencji i Image Recognition. Sprawdź, jak możemy Ci pomóc wdrożyć technologie w Twojej firmie >>
* https://www.apa.org/topics/healthy-workplaces/mental-health/flexible-work
** http://adigaskell.org/wp-content/uploads/2013/01/The-Business-Value-of-Collaboration.pdf